Stop met AirUp te hypen bij kinderen

Voor wie AirUp niet kent van het schoolplein: ze maken gebruik van geurpods bovenop een fles die je hersenen foppen terwijl je drinkt. Je drinkt gewoon water, maar proeft zoete frisdrank. Het is slim, futuristisch en vooral gericht op mensen die hun suikerinname willen minderen. Met verschillende geurpods creëer je telkens een andere smaakbeleving terwijl je gewoon water drinkt. Geniaal toch?

Persoonlijk vind ik dat we kinderen niet moeten leren dat alles maar zoet moet zijn. Daarbij creëren de geurpods (gemaakt van single use plastic en "op" na 5 liter water) een maandelijkse vraag naar de producten van het merk. De natte droom van elk FMCG bedrijf.

Dan heb je Liquid Death, wat klinkt als een moeilijk speciaal bier of een death metal band, maar nee, het is gewoon… water in een blik. De oprichter zag dat Monster Energydrink veel promotie richt op jongeren en starte een tegenbeweging. Hun blik lijkt net als Monster allesbehalve gezond en braaf, maar dat is precies de bedoeling. Met slogans als "Murder Your Thirst" en "Death to Plastic" trekt Liquid Death jongeren aan die normaal gesproken nooit een flesje spa blauw zouden aanraken. Het merk doet alles om water drinken weer cool te maken. En het werkt!

Waar AirUp jongeren leert dat alles een smaakje moet hebben, zegt Liquid Death gewoon: F*** it, drink water en wees een badass terwijl je het doet!

En nu niet elke dag een blik Liquid Death in de tas van kleine Noah stoppen. Maar laten we onze kinderen wel leren om gewoon water te drinken :)

Volgende
Volgende

Is de identifier groen of blauw?